Het is bijna het einde van de vakantie. Bijna terug naar school om nieuwe dingen te leren wat je allemaal met de kleuters kunt doen. Ik hoop dat jullie een fijne vakantie hebben gehad. Nogmaals dank je voor het volgen van mijn blog.
Geniet nog van de laatste weken vakantie en we zullen er een lap op geven voor het volgend schooljaar.
liefs Melissa
juf Melissa tijdens de vakantie
woensdag 21 augustus 2013
Eindresultaat
Hallo bloggers,
Dank jullie wel dat jullie mij in de vakantie hebben gevolgd. Hopelijk vonden jullie het aangenaam om mij naar het eindresultaat die ik heb gemaakt rond de dierentuin te volgen. Op de foto's kan je zien wat ik in mijn verteltas heb gestopt. In deze verteltas kunnen de kinderen spelen met de handpoppen, samen met mama en papa een boekje lezen en spelletjes spelen. Een verteltas kan iedere week veranderen van thema.
Mijn verteltas
De handpoppen waar de kinderen mee kunnen spelen of mama een papa kunnen voorlezen
De infoboeken
Prentenboeken
Een schriftje waar de ouders in kunnen schrijven wat ze met hun kinderen hebben gedaan.
Memoryspel
De liedjes die ik eerder op de blog heb geplaatst.
Dank jullie wel dat jullie mij in de vakantie hebben gevolgd. Hopelijk vonden jullie het aangenaam om mij naar het eindresultaat die ik heb gemaakt rond de dierentuin te volgen. Op de foto's kan je zien wat ik in mijn verteltas heb gestopt. In deze verteltas kunnen de kinderen spelen met de handpoppen, samen met mama en papa een boekje lezen en spelletjes spelen. Een verteltas kan iedere week veranderen van thema.
De handpoppen waar de kinderen mee kunnen spelen of mama een papa kunnen voorlezen
De infoboeken
Prentenboeken
Een schriftje waar de ouders in kunnen schrijven wat ze met hun kinderen hebben gedaan.
Memoryspel
De liedjes die ik eerder op de blog heb geplaatst.
woensdag 14 augustus 2013
spellingsoefeningen
Spellingsoefeningen
Ook tijdens de vakantie blijf ik naar de logopedie gaan voor mijn uitspraak en spelling. Deze spellingsoefeningen heeft de logopediste zelf opgemaakt aan de hand van mijn cursus taalvaardigheden. Onderaan vind je enkele foto's van de blaadjes die ik iedere dag maak om wat beter te worden in spelling. Deze oefeningen maak ik als voorbereiding op mijn examen op 29/8. De oefeningen vind ik niet altijd even gemakkelijk de ene dag ga beter dan de andere. En de ene dag doe ik er meer dan de andere. Ik heb niet altijd zin om deze te maken. Het blijft toch nog altijd grote vakantie hé.
verhaaltje lezen
verhaaltje voorlezen
Tijdens het weekend kwam mijn nichtje van 5 jaar bij ons thuis slapen. Om even mijn voorlezen te oefenen heb ik buiten in het mooie weer een verhaaltje gelezen. Het verhaaltje dat werd voorgelezen gaat over de dierenarts, zijn materialen, wat zij aanheeft en wat zij gebruikt om te opereren,... De materialen van de dierenarts staan in het hoekje van de pagina bij de tekst die je hier op de foto onderaan kunt zien. het boek is een aanrader als je je kind een zicht wilt geven over een dierenarts. mijn nichtje duidde dingen aan op de tekening om aan te tonen wat er werd gezegd of als ik het vroeg waar op de tekening zij bijvoorbeeld de hond kon vinden.dinsdag 16 juli 2013
interessante sites
Sokpop
Wil jij ook heel graag mooie handpoppen of sokpoppen
die je dan in de klas kan gebruiken? Ik heb een interessante site gevonden die zeer duidelijk is hoe je een sokpop moet maken. Ik zelf heb al enkele sokpoppen gemaakt. Voor een handpop te maken heb ik er enkele dagen over gedaan. Eerst moet je zoeken naar de gepaste kleuren. Wat ik vb heb gebruikt is karton om de vorm van de tong te maken. dit karton leg je in de mond van je sokpop en je legt er rode stof op om deze dicht te naaien. Weet jij nog interessante site mag je deze hieronder doorgeven.
De sokpoppen die ik heb gemaakt.
vlinder
Dierentuin
Voorwoord
Tijdens de vakantie werk ik het onderwerp 'de dierentuin' uit om verschillende opdrachten rond te maken voor mijn examens in augustus. Hier kunnen jullie volgen welke stappen ik onderneem en het eindresultaat kunt bezichtigen. hopelijk halen jullie hier ideeën uit.
Uitstap naar de Zoo van Antwerpen
Ik ben op vrijdag 12 juli naar de Zoo van Antwerpen gegaan om me in mijn onderwerp te verdiepen. En natuurlijk de sfeer in de dierentuin op te snuiven en te genieten van een leuke uitstap met vrienden. Eerst heb ik wat in het park rondgewandeld. Ik zag allerlei dieren, bekende en minder bekende. Maar geen probleem bij elke kooi stond er een infopaal waarop ik kon lezen welke dieren er verblijven, vanwaar ze afkomstig zijn of welke kenmerken ze hebben. Soms stonden er ook enkele leuke weetjes op, zoals ' Hoe ver gaat de brul van de leeuw?' Weet je het niet? Wel, het antwoord is 5 km. Ver hé! Daarna ben ik naar de zeeleeuwenshow gaan kijken. Het was een mooie show met ballen en hoepels. Ze kregen een visje als beloning bij het uitvoeren van een kunstje. Maar niet alle zeeleeuwen deden mee één zeeleeuw is met pensioen en kijkt naar de andere of ze het wel goed doen. Ja ja in pensioen dit bestaat bij de zeeleeuwen. Terug buiten ging ik naar de olifanten want het was voedertijd. De verzorgers lieten zien hoe de olifanten werden verzorgd. Hun poten worden gecontroleerd op wondjes. Toen was het tijd voor een lekker ijsje want het was snikheet in de dierentuin. Daarna nog even in de souvernirwinkeltje binnengeglipt en dan vlug de trein naar huis nemen. Moe maar heel tevreden heb ik nog dit verslagje geschreven.
Tijger:'moet ik nu al opstaan?'
Alle soorten eitjes van vogels op een rijtje.
Wie de meeste eitjes op een jaar legt vinden terug in de zoo van Antwerpen
enkele foto's van de Zoo van Antwerpen
Alle soorten eitjes van vogels op een rijtje.
Wie de meeste eitjes op een jaar legt vinden terug in de zoo van Antwerpen
Leuk samen spelen terwijl er een foto word genomen.
Waar de apen slapen en spelen als ze niet naar buiten willen.
Een bezoek aan de BIB
Na mijn uitstap naar de zoo ben ik eens gaan kijken naar de bib in Kuurne om interessante weetjes en boeken te vinden over de dieren uit de dierentuin. Eerst was het zoeken op de computer voor een gepast boek. Daar was ik aan het kijken of er mij iets aansprak, en ja hoor boeken gevonden daarna zoeken in de boekrekken. Zoeken en zoeken in de boekrekken, dit duurde nog even voor ik deze vond. niet altijd staat deze op de juiste plaats. Dan vragen aan de balie voor wat hulp. En dit is mijn voorlopig lijstje van de boeken die ik heb gevonden.Gepaste liedjes zoeken rond dierentuin
Na het zoeken naar gepaste boeken hebben we ook muziek nodig zodat we kunnen zingen en bewegen zoals de dieren. Hier heb ik veel leuke liedjes gevonden en moet ik nog uit kiezen.een liedje om naar de dierentuin te gaan, geluiden van de dieren te maken, de aap, de beer en de olifant. Met deze liedjes kan je de kinderen warm maken voor de dierentuin. Je kunt beginnen met het lied naar de dierentuin om een activiteit te starten. De dierengeluiden nabootsen van de dieren als tussendoortje tussen activiteiten.
Welkom
Hallo iedereen
Mijn naam is Melissa Dewildeman. Ik volg de opleiding kleuteronderwijs via werkplekleren. Op deze blog kunnen jullie volgen wat ik tijdens de vakantie allemaal voor mijn opleiding doe. Met tekst en foto's kunt u mijn didactische uitstapjes volgen. Misschien krijg je wel zin om er zelf ook op uit te trekken. En krijg je ideeën om samen iets te maken samen met de kleuters.
veel leesplezier
Mijn naam is Melissa Dewildeman. Ik volg de opleiding kleuteronderwijs via werkplekleren. Op deze blog kunnen jullie volgen wat ik tijdens de vakantie allemaal voor mijn opleiding doe. Met tekst en foto's kunt u mijn didactische uitstapjes volgen. Misschien krijg je wel zin om er zelf ook op uit te trekken. En krijg je ideeën om samen iets te maken samen met de kleuters.
veel leesplezier
Abonneren op:
Posts (Atom)